Informatie over het hardlopen!

Ga hardlopend naar de top van de Galibier en maak een nieuw leven mogelijk voor een gezin. Getraind of minder getraind, laat zien dat je de top kunt bereiken en realiseer hierdoor een huis voor mensen in Bangladesh. Door deze prestatie laat je zien dat jij je wilt inzetten voor mensen die in armoede leven.


Klik op de afbeelding voor een vergroting (opent in nieuw venster)


Realiseer een huis met €1000,- sponsorgeld


Natuurlijk ga je niet voor niets die berg op. Door minimaal € 1.000 aan sponsorgeld bijeen te brengen, zorg je al voor één huis in Bangladesh! Deel jouw prestatie met anderen en daag hen uit je te sponsoren.  Ons doel is om minimaal 250 gezinnen te helpen aan een huis.

Het beklimmen van de Galibier vergt een goede voorbereiding. Zorg voor goede hardloopschoenen en loop deze goed in. Wij adviseren om de hardloopschoenen te kopen bij een hardloopspeciaalzaak. Hier worden de schoenen aangemeten op basis van voetvorm en loopstijl. Een juiste schoen zorgt voor optimale demping en een zo min mogelijke belasting van gewrichten.

Voor de beklimming krijg je een shirt van de organisatie, deze moet je ook verplicht dragen. Maar neem ook kleren mee voor andere weersomstandigheden! Denk aan een windjack en een lange broek.



Training bergop hardlopen

Bergop trainen is in Nederland helaas beperkt mogelijk. Wij adviseren je om regelmatig in de sportschool te gaan trainen op een loopband en hier de hellingshoek aan te passen. Maar ook heuveltrainingen zijn een goede optie. Ervaar wat de stijging doet op je lichaam en spieren en pas je training hierop aan.

Voeding

Een laatste aspect binnen de training is voeding. Het lang bergop hardlopen zorgt voor een grotere energieverbranding dan wanneer je vlak loopt. Hierdoor zul je tijdens de beklimming ook voldoende moeten eten om dit energieverbruik te compenseren. Zorg dus dat je in je training al oefent met het eten tijdens het hardlopen en bepaal wat voor jou de beste voeding is. Gedacht kan worden aan energybars, gels, maar Evergreen of Dextro zijn ook mogelijkheden. Kies wat het beste bij je past en wat je het makkelijkst kunt eten tijdens het lopen.

En natuurlijk niet te vergeten: zorg dat je voldoende drinkt. Wij adviseren om een riem met flesjes water, ranja of energiedrank mee te nemen tijdens de tocht. Gedurende de beklimming heb je 5 bevoorradingen waar je terecht kunt voor water, energiedrank, repen, bananen en sinaasappels.

Wanneer je op de top bent, kun je met een pendelbus terug naar beneden gebracht worden.

Ga jij de uitdaging aan? Doe mee en schrijf je nu in!